ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
Комітет
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування
Протокол засідання № 95/10
16 червня 2010 року 15 год. 00 хв.
м. Київ,
вул. Садова, 3а, к. 416
Голова Комітету Омельченко О.О.
Секретар Комітету Гордієнко С.В.
Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Горбатюк А.О., Демчишен В.В., Єгоров О.М., Касянюк О.Р., Фомін О.В.
Відсутні: Матвієнко А.С., Надоша О.В.
Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти секретаріату Комітету: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старший консультант Федоренко Ю.В.
Запрошені:
Хіврич Ю.Є. – Перший заступник Міністра з питань житлово-комунального господарства України;
Черниш І.Б. – начальник відділу з питань виборчих прав громадян Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Томахін М.Л. – Заступник Голови Держкомзему;
Пітцик М.В. – Віце-президент з виконавчої роботи Асоціації міст України;
Кравченко В.В. – Перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України;
Москаленко А.М. – Головний спеціаліст Управління вдосконалення діяльності та реформування органів виконавчої влади Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Ричко О.В. – Головний спеціаліст відділу з питань територіальної організації влади та місцевого самоврядування Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;
Гапотченко В.І. – заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;
Лилик С.В. – ВГО Українська асоціація маркетингу;
Черненко Л.Х. – голова Української асоціації бюро технічної інвентаризації;
Сенчук В.В. – голова Київського міського бюро технічної інвентаризації.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ
1. Про проекти Постанов Верховної Ради України:
1.1. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 березня 2011 року) (реєстр. №6068-1, н.д. Томенко М.В.);
1.2. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (27 червня 2010 року) (реєстр. №6077, н.д. Каплієнко В.В., Задирко Г.О.);
1.3. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (за відкритим списками кандидатів у депутати (31 жовтня 2010 року)(реєстр. №6077-1, н.д. Яценюк А.П.);
1.4. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (07 листопада 2010 року) (реєстр. №6077-2, н.д. Коновалюк В.І.).
2. Про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. Яценюк А.П.).
3. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо проведення засідання) (реєстр. №6365, КМУ, Азаров М.Я.).
4. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. Омельченко О.О., Гордієнко С.В., Сінченко В.М., Черноморов О.М.).
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо підняття прапорів на будинках органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (реєстр. №6374, н.д. Джоджик Я.І.).
6. Про проект Закону про громадські об’єднання (реєстр. №4633, н.д. Мойсик В.Р., Карпук В.Г., Гуменюк О.І.).
7. Про проект Закону про внесення доповнень до статті 30 Закону України “Про державну службу” (щодо строків припинення державної служби) (реєстр. № 6135, н.д. Даниленко В.А.).
8. Інформація щодо ситуації, яка склалася у питаннях встановлення та зміни меж міст та районів України.
9. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
***
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про зміни у складі Комітету та про проект порядку денного засідання Комітету.
Голова Комітету зазначив, що відповідно до Постанови Верховної Ради України від 15 червня 2010 року № 2320-VI “Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації”, членом Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування обрано народного депутата України Фоміна Олександра Вікторовича, який присутній на засіданні Комітету. Фомін О.В. був поінформований про можливість визначитися з підкомітетами, в яких має намір працювати, подавши відповідну заяву на розгляд Комітету.
О.Омельченко ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував прийняти його за основу.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко вніс пропозицію з огляду на звернення народного депутата України В.Даниленка розглянути питання про проект Закону про внесення доповнень до статті 30 Закону України “Про державну службу” (щодо строків припинення державної служби) (реєстр. № 6135, н.д. Даниленко В.А.) без присутності автора (лист додається).
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко запропонував включити до проекту порядку денного засідання Комітету та розглянути першими питання про проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6529 від 15.06.2010, Кабінет Міністрів України) та про проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6530 від 15.06.2010, Кабінет Міністрів України), оскільки Комітет визначено головним з опрацювання даних проектів Постанов, які включені до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради України 17 червня 2010 року.
Пропозицію підтримано.
О.Омельченко запропонував зняти з розгляду питання про проект Закону про громадські об'єднання (реєстр. №4633, н.д. Мойсик В.Р., Карпук В.Г., Гуменюк О.І.), оскільки автори законопроекту не зможуть представити його на засіданні Комітету (лист додається)
Пропозицію підтримано.
О.Боднар внесла пропозицію включити до порядку денного питання про забезпечення народних депутатів України – членів Комітету службовими кабінетами.
Пропозицію підтримано.
Голова Комітету О.Омельченко ознайомив членів Комітету з оновленим проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував визначитися шляхом голосування щодо його прийняття в цілому в такій послідовності питань:
1. Про проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6529 від 15.06.2010, КМУ).
2. Про проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6530 від 15.06.2010, КМУ).
3. Про проекти Постанов Верховної Ради України:
3.1. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 березня 2011 року) (реєстр. №6068-1, н.д. Томенко М.В.);
3.2. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (27 червня 2010 року) (реєстр. №6077, н.д. Каплієнко В.В., Задирко Г.О.);
3.3. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (за відкритим списками кандидатів у депутати) (31 жовтня 2010 року) (реєстр. №6077-1, н.д. Яценюк А.П.);
3.4. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (07 листопада 2010 року) (реєстр. №6077-2, н.д. Коновалюк В.І.).
4. Про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. Яценюк А.П.).
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо проведення засідання) (реєстр. №6365, КМУ, Азаров М.Я.).
6. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. Омельченко О.О., Гордієнко С.В., Сінченко В.М., Черноморов О.М.).
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо підняття прапорів на будинках органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (реєстр. №6374, н.д. Джоджик Я.І.).
8. Про проект Закону про внесення доповнень до статті 30 Закону України "Про державну службу" (щодо строків припинення державної служби) (реєстр. № 6135, н.д. Даниленко В.А.).
9. Інформація щодо ситуації, яка склалася у питаннях встановлення та зміни меж міст та районів України.
10. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
11. Про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 р. “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.
12. Про забезпечення народних депутатів України – членів Комітету службовими кабінетами.
УХВАЛИЛИ:
Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
1.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр.№ 6529 від 15.06.2010, КМУ).
Доповідач зазначив, що 15 червня 2010 року до Верховної Ради України надійшли подання Прем’єр-міністра України М.Азарова щодо звільнення Попова Олександра Павловича з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України у зв’язку з переходом на іншу роботу та відповідний проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6529).
Внесення такого подання Прем’єр-міністром України відповідає вимогам пункту 1 частини другої статті 18 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, пункту 3 частини шостої статті 207 Регламенту Верховної Ради України.
Водночас Верховна Рада України, керуючись положеннями пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, частин другої, третьої статті 18 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», частини сьомої статті 207 Регламенту Верховної Ради України може звільнити члена Кабінету Міністрів України із займаної посади.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України, частин другої, третьої статті 18 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” звільнити Попова Олександра Павловича з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України у зв’язку з переходом на іншу роботу, прийнявши проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №6529).
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Голові Комітету О.Омельченку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 11 народних депутатів України, “Утрималися” – 4 народних депутатів України (О.Боднар, Ю.Ключковський, В.Петренко, С.Подгорний).
Рішення прийнято.
2.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченко про проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр.№ 6530 від 15.06.2010, КМУ).
Доповідач зазначив, що 15 червня 2010 року до Верховної Ради України надійшли подання Прем’єр-міністра України М.Азарова щодо призначення Хіврича Юрія Єгоровича Міністром з питань житлово-комунального господарства України та відповідний проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. №6530).
Внесення такого подання Прем’єр-міністром України відповідає вимогам пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статті 9, пункту 3 частини першої статті 44 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, статті 206 Регламенту Верховної Ради України.
Водночас Верховна Рада України, керуючись положеннями пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статей 7, 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, статті 206 Регламенту Верховної Ради України розглядає подання та призначає членів Кабінету Міністрів України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Ю.Хіврич.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статті 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, статті 206 Регламенту Верховної Ради України призначити Хіврича Юрія Єгоровича Міністром з питань житлово-комунального господарства України, прийнявши проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр. № 6530).
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Голові Комітету, народному депутату України О.Омельченку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 9 народних депутатів України, “Утрималися” – 5 народних депутатів України (О.Боднар, Ю.Ключковський, В.Петренко, С.Подгорний, О.Фомін).
Рішення прийнято
3.
3.1
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 березня 2011 року) (реєстр. №6068-1, н.д. Томенко М.В.).
Доповідач зазначив, що проектом Постанови з реєстр. № 6068-1 пропонується призначити чергові виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 27 березня 2011 року. При цьому пунктом 4 проекту передбачено, що дія цієї Постанови не поширюватиметься на депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, обраних на позачергових виборах після 26 березня 2006 року.
С.Подгорний звернув увагу присутніх на висновок з цього питання Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, який зазначив, що проект Постанови з реєстр.№6068-1 внесений з порушенням вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, оскільки до нього не додані фінансово-економічне обґрунтування та пропозиція щодо покриття цих витрат.
Водночас, відповідно до пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України відсутність фінансово-економічного обґрунтування до проекту, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного та розгляду на пленарному засіданні.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
Відповідно до частини першої статті 94 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” запропонувати Голові Верховної Ради України Литвину В.М. повернути проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 березня 2011 року) (реєстр. № 6068-1 від 19.02.2010 р.) суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.2
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (27 червня 2010 року) (реєстр. №6077, н.д. Каплієнко В.В., Задирко Г.О.)
Доповідач зазначив, що проектом Постанови з реєстр. № 6077 пропонується призначити чергові виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 27 червня 2010 року.
С.Подгорний звернув увагу присутніх на висновок з цього питання Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, який зазначив, що проект Постанови з реєстр.№6077 внесений з порушенням вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, оскільки до нього не додані фінансово-економічне обґрунтування та пропозиція щодо покриття цих витрат.
Водночас, відповідно до пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України відсутність фінансово-економічного обґрунтування до проекту, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
Відповідно до частини першої статті 94 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” запропонувати Голові Верховної Ради України Литвину В.М. повернути проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 червня 2010 року) (реєстр. № 6077 від 17.02.2010 р.) суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.3
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (за відкритим списками кандидатів у депутати) (31 жовтня 2010 року) (реєстр. №6077-1, н.д. Яценюк А.П.)
Доповідач зазначив, що проектом Постанови з реєстр. № 6077-1 пропонується призначити чергові виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 31 жовтня 2010 року, а також забезпечити внесення на розгляд Верховної Ради України узгодженого проекту Закону України “Про внесення змін та доповнень до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (щодо запровадження на місцевих виборах відкритих списків кандидатів у депутати)”.
С.Подгорний звернув увагу присутніх на висновок з цього питання Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, який зазначив, що проект Постанови з реєстр.№6077-1 внесений з порушенням вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, оскільки до нього не додані фінансово-економічне обґрунтування та пропозиція щодо покриття цих витрат.
Водночас, відповідно до пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України відсутність фінансово-економічного обґрунтування до проекту, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
. В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
Відповідно до частини першої статті 94 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” запропонувати Голові Верховної Ради України Литвину В.М. повернути проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (за відкритими списками кандидатів у депутати) (31 жовтня 2010 року) (реєстр. № 6077-1) суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
3.4
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (07 листопада 2010 року) (реєстр. №6077-2, н.д. Коновалюк В.І.)
Доповідач зазначив, що проектом Постанови з реєстр. № 6077-2 пропонується призначити чергові виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 7 листопада 2010 року.
С.Подгорний звернув увагу присутніх на висновок з цього питання Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, який зазначив, що проект Постанови з реєстр.№6077-1 внесений з порушенням вимог частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, оскільки до нього не додані фінансово-економічне обґрунтування та пропозиція щодо покриття цих витрат.
Водночас, відповідно до пункту 3 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України відсутність фінансово-економічного обґрунтування до проекту, реалізація якого впливає на видаткову та/або доходну частину державного чи місцевих бюджетів, є однією з підстав для повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
Відповідно до частини першої статті 94 Закону України “Про Регламент Верховної Ради України” запропонувати Голові Верховної Ради України Литвину В.М. повернути проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (07 листопада 2010 року) (реєстр. № 6077-2 від 19.03.2010 р.) суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
4.
СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виконавчої влади В.Петренко про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. Яценюк А.П.).
Доповідач зазначив, що проект Постанови з реєстр. №6229, за визначенням автора, розроблено з метою забезпечення принципу законності при ухваленні кадрових рішень Кабінетом Міністрів України та реалізації положень Конституції України щодо підзвітності Кабінету Міністрів України Верховній Раді України. У ньому пропонується заслухати на пленарному засіданні Верховної Ради України 2 квітня 2010 року звіт Прем’єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійсненних у березні 2010 року.
В.Петренко відмітив, що на засіданні підкомітету з питань органів виконавчої влади народні депутати України не досягли згоди щодо конкретного проекту висновку Комітету і було прийнято рішення запропонувати визначитися з цього питання безпосередньо на засіданні Комітету.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Народний депутат України, член підкомітету з питань органів виконавчої влади А.Горбатюк ознайомив членів Комітету з висновком Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України щодо даного проекту Постанови, в якому зазначається, що в назві проекту необхідно було вказати на звіт Кабінету Міністрів України, а не особисто Прем’єр-міністра України та звертається увага на вичерпний перелік звітів, які Верховна Рада України може вимагати від Кабінету Міністрів України.
А.Горбатюк відзначив, що проект містить чітко визначену дату – 2 квітня 2010 року – проведення пленарного засідання, на якому пропонується заслухати звіт Прем’єр-міністра України. Однак цей термін давно минув і тому реалізація проекту з вказівкою на таку дату є неможливою. У зв’язку із цим можна вважати, що проект Постанови реєстр.№6229 на сьогодні втратив актуальність і застосувати при визначенні позиції Комітету щодо даного питання відповідні норми статті 95 Регламенту Верховної Ради України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до частини другої статті 95 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про заслуховування звіту Прем’єр-міністра України М.Я. Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. № 6229), поданий народним депутатом України А.Яценюком, зняти з розгляду як такий, що втратив актуальність.
2. Доручити виступити зі співдоповіддю на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання члену підкомітету з питань органів виконавчої влади, народному депутату України А.Горбатюку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Не брали участь в голосуванні” – 7 народних депутатів України (О.Омельченко, О.Боднар, Ю.Ключковський, В.Павленко, В.Петренко, С.Подгорний, О.Фомін)..
Рішення прийнято.
5.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виконавчої влади В.Петренко про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Кабінет Міністрів України» (щодо проведення засідання) (реєстр. №6365, КМУ, Азаров М.Я.).
Доповідач зазначив, що законопроект з реєстр. №6365 розроблено у зв’язку із необхідністю вдосконалення окремих положень Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, якими передбачено порядок роботи Уряду та урядових комітетів.
Суб’єкт права законодавчої ініціативи пропонує запровадити проведення засідань Кабінету Міністрів України за участі Прем’єр-міністра України, Першого віце-прем’єр-міністра України, віце-прем’єр-міністрів України, Міністра економіки України, Міністра фінансів України, Міністра юстиції України, Міністра внутрішніх справ України, Міністра оборони України, Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністра Кабінету Міністрів України. Такий крок обґрунтовується потребою оперативного вирішення Кабінетом Міністрів України питань, пов’язаних з необхідністю вжиття заходів для запобігання виникненню аварій, катастроф, стихійного лиха чи ліквідації їх наслідків, інших питань невідкладного характеру. Також передбачається доповнити Закон України “Про Кабінет Міністрів України” положеннями, які нададуть Прем’єр-міністру України повноваження з керівництва роботою відповідного урядового комітету.
Голова підкомітету наголосив, що законодавча ініціатива, на його думку, не вповні узгоджується з Конституцією України і статусом Уряду як колегіального органу, який складається з рівноправних суб’єктів – членів Кабінету Міністрів України. З огляду на цю обставину законопроект доцільно було б повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Аналогічної позиції дотримується і Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 10 червня 2010 року.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Ю.Ключковський, О.Фомін відзначили внутрішню суперечливість положень законопроекту і обґрунтування необхідності його прийняття. Зокрема, чому таких ключових міністрів, як Міністр транспорту і зв’язку України та Міністр охорони здоров’я України не передбачається залучати до засідань Кабінету Міністрів України у разі надзвичайних обставин. Також йшлося про запровадження законопроектом правопорядку, відмінного від встановленого Конституцією України.
В.Демчишен висловився на підтримку законопроекту при розгляді у першому читанні з можливістю його доопрацювання при підготовці та проведенні другого читання.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про Кабінет Міністрів України” (реєстр. №6365 від 30.04.2010 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.
2. Доручити виступити від Комітету під час розгляду цього питання на засіданні Верховної Ради України народному депутату України, члену підкомітету з питань органів виконавчої влади А.Горбатюку.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Не брали участі в голосуванні” – 7 народних депутатів України (О.Омельченко, О.Боднар, Ю.Ключковський, В.Павленко, В.Петренко, С.Подгорний, О.Фомін).
Рішення прийнято.
6.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. Омельченко О.О., Гордієнко С.В., Сінченко В.М., Черноморов О.М.).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. №2060 пропонується перевести повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з обліку відповідно до закону об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності з категорії делегованих до категорії власних (самоврядних) повноважень, та доповнити його технічною інвентаризацією зазначених об’єктів, як тісно пов’язаним та невід’ємним від обліку технологічним етапом.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, М.Пітцик, Л.Черненко, В.Сенчук.
За наслідками обговорення законопроекту, з’ясувавши точки зору членів Комітету – авторів законопроекту, представників Асоціації міст України, Української асоціації бюро технічної інвентаризації, Київського міського бюро технічної інвентаризації Комітет дійшов узгодженої позиції продовжити вивчення даного питання та розглянути його, в міру готовності, на одному з наступних засідань Комітету.
Пропозицію підтримано одноголосно.
7.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” щодо підняття прапорів на будинках органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (реєстр. №6374, н.д. Джоджик Я.І.).
Доповідач зазначив, що законопроектом з реєстр. №6374 пропонується встановити заборону на розміщення інших прапорів на будинках, де працюють ради та їх виконавчі комітети, крім державного та прапорів з символікою територіальних громад сіл, селищ, міст, районів і областей. При цьому відповідні зміни мають вноситися до статті 23 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
М.Трайдук ознайомив членів Комітету з висновком Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, в якому вважається за доцільне відхилити даний законопроект. Підготовлений підкомітетом з питань місцевого самоврядування проект висновку Комітету співпадає з висновком наукової експертизи.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо підняття прапорів на будинках органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (реєстр. № 6374) при розгляді у першому читанні відхилити.
2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 8 народних депутатів України, “Не брали участі в голосуванні” – 7 народних депутатів України (О.Омельченко, О.Боднар, Ю.Ключковський, В.Павленко, В.Петренко, С.Подгорний, О.Фомін).
Рішення прийнято.
8.
СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка про проект Закону про внесення доповнень до статті 30 Закону України “Про державну службу” (щодо строків припинення державної служби) (реєстр. № 6135, н.д. Даниленко В.А.).
Доповідач зазначив, що внесення законопроекту з реєстр. №6135 обумовлено, на думку авторів, метою встановлення строків припинення державної служби за підстав, визначених статтею 30 Закону України “Про державну службу”.
Підкомітет погоджується із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України до даного законопроекту і зазначає, що припинення державної служби з більшості наведених у статті 30 зазначеного Закону підстав, які є різними за характером відповідних юридичних фактів (неправомірні та правомірні дії державних службовців, настання певних подій чи обставин тощо), залежить від розсуду суб’єкта призначення відповідного державного службовця і тому не може застосовуватись імперативно без системного зв’язку з іншими положеннями цього та інших законів.
Крім цього у законопроекті закладена правова колізія між запропонованою нормою та чинними нормами частини четвертої статті 40 КЗпП України, частини другої статті 23 Закону України “Про державну службу”.
В.Петренко запропонував проект висновку Комітету з цього питання, в якому йдеться про необхідність відхилення законопроекту з реєстр. №6135.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, відхилити проект Закону України про внесення доповнень до статті 30 Закону України “Про державну службу” (щодо строків припинення державної служби) з реєстр. № 6135 від 03.03.2010 р., внесений народним депутатом України В.Даниленком.
2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади В.Петренка.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – 14 народних депутатів України, “Утримався” – 1 народний депутат України (С.Гордієнко).
Рішення прийнято
9.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про інформацію щодо ситуації, яка склалася у питаннях встановлення та зміни меж міст та районів України.
Доповідач відзначив важливість і актуальність питань встановлення і зміни меж міст і районів, вирішення яких згідно з пунктом 29 частини першої статті 85 Конституції України віднесено до компетенції Верховної Ради України, а попередня підготовка і опрацювання відповідно до розподілу предметів відання здійснюється Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Згадані питання впродовж останнього часу були детально вивчені та проаналізовані підкомітетом з питань державного будівництва і Управлінням по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України. Результати проведеної роботи засвідчили наступне.
Нормативно-правова основа регулювання правовідносин у сфері адміністративно-територіального устрою в Україні останніми десятиліттями характеризувалася нестабільністю і значною мінливістю. Змінювалися базова термінологія, концептуальні підходи, компетенція тих чи інших органів влади, порядок їх діяльності тощо. На сьогодні зазначену основу складають Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Земельний кодекс України, Положення про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою, затверджене Указом Президії Верховної Ради УРСР 12 березня 1981 року №1654. Однак положення даних актів, що засвідчує практика застосування, не забезпечують повноти регулювання і містять прогалини, неузгодженості, суперечності, багато в чому застаріли та потребують змін, доповнень і суттєвого вдосконалення. Особливу увагу слід звернути на відсутність базового закону у сфері адміністративно-територіального устрою, існування якого прямо передбачене Конституцією України, але прийняття з різних причин так і не відбулося впродовж останніх 14 років.
Проблематика встановлення меж адміністративно-територіальних одиниць є одним із вихідних, системоутворюючих чинників цілої низки пов’язаних з нею проблем багатьох предметно-галузевих напрямів. Зокрема території юрисдикції місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, бази надходжень місцевих бюджетів, вирішення питань земельних, майнових відносин, надання адміністративних послуг, формування представницьких органів, соціально-економічного розвитку населених пунктів, їхньої забудови тощо. В умовах перехідного типу економіки, подальшого розширення ринкових відносин на всі сфери суспільного життя, ці проблеми мають стійку тенденцію до загострення, стають факторами нестабільності і перепон на шляху державотворення.
Проведені вивчення і аналіз ситуації зі встановленням меж виявили далеко невтішні показники. Зокрема, станом на 1 вересня 2009 року з 29818 населених пунктів, які налічуються в Україні, межі встановлено тільки в 3981 населеному пункті, що складає понад 13 відсотків від загальної їх кількості. При цьому із 177 міст обласного значення межі встановлено у 57 містах (понад 32%), із 280 міст районного значення – у 48 містах (понад 17%), із 886 селищ міського типу – у 233 селищах (понад 26 %), із 28475 сільських населених пунктів – у 3643 населених пунктах (близько 13%), не встановлені межі міст Києва та Севастополя.
Не краще становище складається зі встановленням меж районів. На даний час із 490 районів межі встановлено лише в 22 районах, що становить близько 4,5% від їх кількості. Встановлення меж областей та Автономної Республіки Крим взагалі залишилося поза межами компетенції будь-якого органу влади і на рівні Конституції України не врегульовано.
Відповідно до частини другої статті 173 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою, які розробляються відповідно до техніко-економічного обгрунтування їх розвитку, генеральних планів населених пунктів.
За інформацією місцевих органів влади і органів місцевого самоврядування генеральні плани мають 11695 населених пунктів (39%), з них 151 місто обласного значення (понад 85%), 194 міста районного значення (понад 69%), 536 селищ міського типу (понад 60%), 10814 сільських населених пунктів (близько 38%).
В.Сінченко підкреслив, що неврегульованим залишається також питання віднесення міст до категорії міст обласного значення у зв’язку з невизначеністю таких ключових критеріїв як чисельність населення, географічне становище, економічний потенціал, історичні фактори та інше. Це призводить до неоднакового розуміння і тлумачення конкретних обставин зі сторони тих чи інших органів державної влади і місцевого самоврядування.
Таким чином, на сьогодні, за умов цілої низки невирішених проблем з нормативно-правовою основою регулювання суспільних відносин у сфері адміністративно-територіального устрою, встановлення меж і визначенням території юрисдикції органів місцевого самоврядування, наповнення місцевих бюджетів, вирішення земельних і майнових відносин, з найменуванням і перейменуванням, обліком і використанням назв сіл, селищ, міст не можна говорити про вдосконалення системи адміністративно-територіального устрою та її реформуванням. Аналогічне стосується ведення державного реєстру виборців, що особливо актуально напередодні чергових місцевих виборів.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Члени Комітету відзначали, що вказані проблеми не носять політичного характеру. Вони стосується абсолютно конкретних життєвих потреб мільйонів людей і тисяч громад, адже можуть постати питання про законність рішень органів місцевого самоврядування, актів на право власності, успадкування, правочинів із дарування, міни, купівлі-продажу тощо.
Народні депутати України висловили тверде переконання, що дана сфера суспільних відносин потребує наведення порядку, добре продуманих, послідовних і цілеспрямованих кроків з боку народних депутатів України незалежно від їх політичної належності, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
На засіданні Комітету була виголошена і здобула одностайну підтримку пропозиція щодо необхідності проведення спільної наради під головуванням Віце-прем’єр-міністра України В.Тихонова, відповідального за сферу регіональної політики та місцевого самоврядування і Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування О.Омельченка, на якій необхідно було б виробити єдині підходи до вирішення зазначених вище проблем об’єднаними зусиллями.
Пропозицію підтримано одноголосно.
10.
СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про підготовку проекту Постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
Доповідач зазначив, що на засіданні Комітету 9.06.2010 р. народним депутатам України – членам Комітету було надано проект Рекомендацій парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад” для розгляду і можливого внесення пропозицій. Впродовж тижня, що минув, текст проекту було дещо відкориговано і сьогодні його можна було б схвалити в цілому, доручивши підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян в робочому порядку провести його остаточне редагування і узгодження з фахівцями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України та після цього відповідний проект Постанови за підписами народних депутатів України – членів Комітету подати на розгляд Верховної Ради України.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Схвалити проект Рекомендацій парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”, доручивши підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян в робочому порядку провести його остаточне редагування і узгодження з фахівцями Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України.
2. Народним депутатам України – членам Комітету відповідно до статті 93 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 28 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», частини восьмої статті 236 Регламенту Верховної Ради України підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України проект Постанови про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
3. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту першого частини першої, частини другої статті 114, частини третьої статті 138, частини восьмої статті 236 Регламенту Верховної Ради України прийняти за основу і в цілому проект Постанови про Рекомендації парламентських слухань на тему: “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
4. Визначити доповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, заступника Голови Комітету Ю.Ключковського.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
11.
СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Гордієнка С.В. про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 р. “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.
Доповідач нагадав, що відповідно до Постанови Верховної Ради України від 15 червня 2010 року № 2320-VI “Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України “Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації”, членом Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування обрано народного депутата України Фоміна Олександра Вікторовича, який присутній на засіданні Комітету.
Секретар Комітету зазначив, що новообраний народний депутат України подав на розгляд Комітету заяву, де вказав підкомітети, в яких він має намір працювати, та оголосив проект рішення Комітету з цього питання.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
УХВАЛИЛИ:
1. Включити до складу відповідних підкомітетів Комітету, затверджених Рішенням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 року «Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання» (зі змінами), народного депутата України:
– підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян:
Фоміна О.В.
– підкомітету з питань органів виконавчої влади:
Фоміна О.В.
2. Контроль за виконанням Рішення покласти на секретаря Комітету Гордієнка С.В.
ГОЛОСУВАЛИ: “За” – одноголосно.
Рішення прийнято.
12.
СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про забезпечення народних депутатів України – членів Комітету службовими кабінетами.
Голова Комітету зазначив, що з 13 травня 2010 року, коли членами Комітету було обрано народних депутатів України В.Демчишена, О.Касянюка, О.Єгорова, він тричі звертався до керівництва Апарату Верховної Ради України з проханням розглянути питання забезпечення народних депутатів України – членів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування службовими кабінетами. На сьогодні членом Комітету, окрім згаданих народних депутатів України, є також народний депутат України О.Фомін, однак окрім народного депутата України В.Демчишена, станом на 16 червня 2010 року не забезпечено виконання частини третьої статті 28 Закону України “Про статус народного депутата України” та Розпорядження керівника Апарату Верховної Ради України №838 від 27 березня 2006 року щодо надання народним депутатам України на строк виконання ними депутатських повноважень окремих технічно обладнаних службових кабінетів і без робочих місць залишаються народні депутати України О.Касянюк, О.Єгоров, О.Фомін, а також їхні помічники-консультанти.
Разом із тим, у листах вказувалося, що в приміщенні Комітету на 4-му поверсі будинку №3-а по вулиці Садовій у кабінетах №410 та №409 розташовані робочі місця народних депутатів України В.Ар’єва та О.Новікова, які є членами Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. Також народний депутат України А.Матвієнко – член Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, – забезпечений окремим робочим кабінетом №423, а робочі місця його помічників-консультантів знаходяться у кабінеті №414.
Як пояснив членам Комітету запрошений на засідання заступник Керуючого справами Апарату Верховної Ради України С.Мірошник, станом на 16 червня є можливість забезпечення окремим робочим місцем лише одного народного депутата України.
Голова Комітету вказав на неприпустимість ситуації, коли народні депутати України не мають змоги працювати і виконувати своє повноваження в Комітеті внаслідок відсутності робочих місць. Зважаючи на зазначене, він вніс пропозицію надати протокольне доручення секретаріату Комітету підготувати проекти листів до Голови Верховної Ради України В.Литвина, Першого заступника Керівника Апарату – Керуючого справами Верховної Ради України Г.Сітайла щодо необхідності врегулювання питання забезпечення народних депутатам України О.Єгорова, О.Касянюка, О.Фоміна на строк виконання ними депутатських повноважень окремими технічно обладнаними службовими кабінетами.
В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.
Ю.Ключковський запропонував звернутися із цього питання також до Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України.
Пропозиції підтримано одноголосно.
Голова Комітету О.ОМЕЛЬЧЕНКО
Секретар Комітету С.ГОРДІЄНКО
ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,
ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ
16.06.2010 року
1. Про проект Постанови про звільнення Попова О.П. з посади Міністра з питань житлово-комунального господарства України (реєстр.№ 6529 від 15.06.2010, КМУ).
2. Про проект Постанови про призначення Хіврича Ю.Є. Міністром з питань житлово-комунального господарства України (реєстр.№ 6530 від 15.06.2010, КМУ).
3. Про проекти Постанов Верховної Ради України:
3.1. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2011 році (27 березня 2011 року) (реєстр. №6068-1, н.д. Томенко М.В.);
3.2. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (27 червня 2010 року) (реєстр. №6077, н.д. Каплієнко В.В., Задирко Г.О.);
3.3. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (за відкритим списками кандидатів у депутати)(31 жовтня 2010 року)(реєстр. №6077-1, н.д. Яценюк А.П.);
3.4. про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2010 році (07 листопада 2010 року) (реєстр. №6077-2, н.д. Коновалюк В.І.).
4. Про проект Постанови про заслуховування звіту Прем'єр-міністра України М.Я.Азарова щодо кадрових призначень Кабінету Міністрів України, здійснених у березні 2010 року (реєстр. №6229, н.д. Яценюк А.П.).
5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про Кабінет Міністрів України" (щодо проведення засідання) (реєстр. №6365, КМУ, Азаров М.Я.).
6. Про проект Закону про внесення змін до статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо обліку та технічної інвентаризації (реєстр. №2060, н.д. Омельченко О.О., Гордієнко С.В., Сінченко В.М., Черноморов О.М.).
7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо підняття прапорів на будинках органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (реєстр. №6374, н.д. Джоджик Я.І.).
8. Про проект Закону про внесення доповнень до статті 30 Закону України "Про державну службу" (щодо строків припинення державної служби) (реєстр. № 6135, н.д. Даниленко В.А.).
9. Інформація щодо ситуації, яка склалася у питаннях встановлення та зміни меж міст та районів України.
10. Про підготовку проекту постанови Верховної Ради України про рекомендації парламентських слухань “Реформування законодавства України про місцеві вибори в інтересах територіальних громад”.
11. Про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 р. “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.
12. Про забезпечення народних депутатів України – членів Комітету службовими кабінетами.